Electronic Arts (EA) nedajú dopustiť na svoje „lootboxy“

Americká spoločnosť si poslednou dobou dosť zavarila. Stále so sebou nesú neúspech ich hry Star Wars Battlefront II, kde, aby ste uspeli na misiách, ste buď museli hrať hodiny a hodiny nudného obsahu alebo si kúpiť „lootboxy“, kde ste mali šancu, že vám z boxov padne silná postava, za ktorú by ste mohli hrať. Čo bolo horšie, tieto postavy boli zamknuté za obrovským množstvom hernej meny získanej z plnenia misií. Podobne to platí aj pre hru FIFA, na ktorej spoločnosť zarába nesmierne veľa peňazí presne vďaka týmto nekalým praktikám voči svojim zákazníkom. Z toho dôvodu Belgicko vyhlásilo, že FIFA porušuje belgické zákony o hazarde.

herní konzole.jpg

Počas 19. júna 2019 sa zastupitelia tejto spoločnosti dostali pred parlament Spojeného kráľovstva z dôvodu, že praktikujú nekalé obchodné praktiky. Motivujú hráčov, vrátane detí, aby utrácali svoje peniaze za herné boxy, z ktorých majú šancu dostať nejakú výhru a tým propagujú gamblerstvo aj pri maloletých, ktorí majú oveľa vyšší potenciál stať sa závislými na tomto hazarde.
Zástupkyňa spoločnosti EA, ktorá je zároveň aj jedným z riaditeľov spoločnosti, však tvrdí, že spoločnosť nedá dopustiť na tento zaručený úspech dosiahnutia ziskov z hry. Akoby nestačilo, že zaplatíte 60 eur za hru, Electronic Arts si myslí, že je v poriadku žiadať od zákazníkov ešte viac peňazí. Na otázku predstavenstva, či považujú tieto boxy za etickú súčasť hry, z úst zástupkyne zaznelo veľmi zábavné tvrdenie:
„Nehovoríme tomu „lootboxy“. Sú to mechaniky prekvapenia.“
Toto tvrdenie je vrcholne hlúpe a smiešne. Padlo dokonca aj prirovnanie, že tieto náhodné boxy, z ktorých nikdy neviete, čo dostanete, sú podobné Kinder vajíčkam pre deti, pretože ľudia majú radi prekvapenia a majú z nich dobrý pocit. Vraj spôsob implementácie tohto systému, kde aby ste niečo dosiahli musíte zaplatiť čo najviac peňazí pre možnosť získania toho, čo chcete, je úplne etické a dokonca zábava. Myslia si, že len čo prestanú túto praktiku nazývať všeobecne známym názvom, tak problém zmizne.

videohry.jpg

Ako inak, zubami nechtami budú obhajovať svoju dojnú kravu na peniaze, hru FIFA. Toto tvrdenie pobúrilo hráčov, novinárov, dokonca aj predstavenstvo bolo vyhradené proti nemu. Ich obhajoba nekalých praktík a manipulácie detí je úbohá. Čudujú sa, prečo čoraz viac ľudí je skeptických voči ich firme? Majú vôbec nádej sa polepšiť a skúsiť vidieť veci aj zo strany ich zákazníkov?